RİGA (QHA) - 1 ŞUBAT 2019 -

Letonya Elektronik Medya Ulusal Konseyi (NEPLP), Ukraynalılara karşı nefreti kışkırttığı gerekçesiyle Rus televizyon kanalı RTR-Rusya’nın ülkede yayınlanmasını üç ay süreyle yasakladı.

NEPLP’ten yapılan açıklamada, kanalda 22 Mayıs 2018 tarihinde yayınlanan , "Vladimir Solovyov ile Akşam" isimli programda Ukrayna devletinin bir kısmına karşı nefret söylemlerinde bulunulduğu belirtildi. Bunun yanı sıra 11 Ocak 2018 tarihinde yayınlanan "60 Dakika" programında Rusya Liberal Demokratik Partisi lideri Vladimir Jirinovski’nin Ukrayna ile savaş çağrısında bulunduğu kaydedildi. 

Uzmanlar, söz konusu programların Ukrayna vatandaşlarına karşı nefreti kışkırttığı sonucuna vardı.

AB ve İsveç’in, İsveç’te kayıtlı söz konusu kanalın yayın kurallarını ihlal ettiği konusunda bilgilendirildiği ifade edildi.

Yayını sınırlama kararı hakkında yapılan açıklamada, Rus kanalının Letonya'da yayın yapmasının "Kremlin'in hibrit savaşının" bir parçası olduğu, Letonya'nın yayın yasağı koyarak kendisine dost olmayan ülkelere karşı bilgi alanını koruduğu mesajı verildi.

Konsey, Rus kanalına getirilen kısıtlamaların amacının gelecekte kanalı Letonya yasalarına uymaya motive etmek olduğunu vurguladı.

Letonya, daha önce de söz konusu Rus televizyon kanalının yayınına Ukrayna vatandaşlarına karşı nefret ve tahrik edici programlar yayınladığı gerekçesiyle yasak getirmişti.

QHA