AKMESCİT / SİMFEROPOL (QHA) -

Kırım Rus yönetiminin kurduğu Millet Kırım Tatar televizyon kanalı, Kırım Tatarlarının işgal edilen Kırım’da ne kadar “iyi” yaşadıkları ile ilgili yayınını sadece Kırım’a değil Türkiye, Orta Asya ve hatta Ukrayna’ya yapacak.

Bunu, daha önce Kırım Tatar Milli Meclisi Başkan Yardımcılığı’nı yapan şimdi ise Kırım Rus yönetimi Etnik İlişkiler ve Sürgünden Dönen Vatandaşlar Komitesi Başkanı Zaur Smirnov, Rusya’nın RİA Novosti haber ajansına yaptığı açıklamada bildirdi.

Kırım Rus yönetimi 2015 yılının Nisan ayında uydurma nedenlerden dolayı, dünyada tek Kırım Tatar televizyon kanalı ATR’nin Kırım’da yayın yapmasını yasakladı.

Ardından bazı kukla Kırım Tatar teşkilatları Kırım Rus yönetimi Başkanı Sergey Aksyonov’dan milli kamu televizyon kanalının kurulmasını istedi. Eylül ayından itibaren yarımadada Rus yönetimi tarafından kurulan Millet adlı televizyonu ve Vatan Sedası radyosunun yer aldığı Kırım Tatar kamu televizyon ve radyo şirketi çalışmalarına başlayacak. Zaur Smirnov, söz konusu şirkete federal bütçeden 177 milyon ruble (2,5 milyon dolar) ayrıldığını ileri sürdü.

Yeni televizyon kanalının görevinin “tüm dünyaya Kırım Tatarlarının Rusya’ya bağlı Kırım’da ne kadar mutlu yaşadıklarını ve yeni yönetimin Kırım Tatar halkının sorunlarını başarılı şekilde çözdüğünü göstermek olduğu” belirtildi.

Öte yandan propaganda çalışmalarının en iyi gelenekleri çerçevesinde Rus yönetiminin kurduğu kanal, Kırım’da insan hakları ihlalleri ve uygulanan baskılara büyük ihtimalle değinmeyecek.

Kırım’da faaliyet gösteren “Kırım” televizyon kanalının Kırım Tatarca yayınından sorumlu idarenin çalışmaları benzer politikanın bir örneğidir. Böylece ATR televizyon kanalının yayınını durdurduğu 1 Nisan 2015 tarihinde yarımadanın farklı bölgelerinde Kırım Tatarlarının evlerinde toplu aramalar yapıldı. Ama yönetim yanlısı olan Kırım televizyonunun Kırım Tatarca bürosu, Haberler programında Kırım’da gerçekleştirilen aramalardan hiç söz etmedi.

QHA