MOSKOVA (QHA) -

Rusya Dışişleri Bakanlığı, “belirlenen süre içinde Rusya mevzuatına uygun olarak tescil edilmeyen ve bu nedenle 1 Nisan’da televizyon ve radyo yayınına son verilen ATR medya holdingi etrafında bir sıra yabancı ortak ve insan hakları teşkilatlarının gürültü koparmasının şaşkınlık yarattığını” iddia etti.

Rusya Dışişleri Bakanlığı’nın resmi internet sayfasında yer alan 6 Nisan tarihli açıklamasında, “Meydana gelen durumu ifade özgürlüğü ve Kırım Tatar basın kuruluşlarının haklarının kısıtlanması olarak gösterme teşebbüsleri asılsız ve öfke uyandırıyor. 2014 mayıs ayından itibaren gereken tüm evrakların özenle ve tam olarak hazırlanması için yeterince zaman vardı” deniliyor.

Rusya Dışişleri, ATR sahibini (Lenur İslâmov) kasten Rusya mevzuatını sabote etmekle suçlayarak, “medyada çoğunculuğu destekleyen herkesi Kırım’da milletlerarası ilişkileri suni olarak gerginleştirmeyi desteklemekten vazgeçme çağrısı yaptı” ve bir kez daha sadece kağıt üzerinde kalmaya devam eden pratikte uygulamaya geçirilmeyen Kırım Tatar dilinin Kırım’da resmi dil olarak tanınmasını hatırlattı. Rusya mevzuatına göre tescil olamadığı için ATR Kırım Tatar televizyon kanalı, yarımadadaki birçok Kırım Tatar medya kuruluşu gibi 31 Mart tarihinde yayınını durdurmuştu.

Kırım’daki medya kuruluşlarının Rusya mevzuatına göre tescil olması için verilen süre 1 Nisan tarihinde sona erdi. ATR televizyon kanalı Roskomnadzor’a 4 kez tescil başvurusunda bulundu ama her seferinde başvuruları reddedildi.

Rusya mevzuatına göre tescili yenilenmeyen Kırım Haber Ajansı’na (QHA), merkez ofisini Kiev'e taşıma kararı aldı.

Bugüne kadar Kırım’da Kırım Tatarlarına ait sadece Golos Krıma (Kırım Sedası) gazetesi ve Arzı dergisi Rusya mevzuatına göre tescil edildi. 

QHA