LONDRA (QHA) -

İngiltere’de Rus propagandasını yapan Russia Today televizyon kanalının tüm banka hesapları bloke edildi.

Konu ile ilgili kendi Twitter sayfasında açıklama yapan Russia Today kanalının baş editörü Margarita Simonyan, “İngiltere’deki hesaplarımız bloke edildi. Tüm hesaplarımız. ‘Karar değiştirilemez’. Yaşasın ifade özgürlüğü!” yorumunu paylaştı.

Daha önce  İngiliz medya denetim kuruluşu Ofcom, Rus televizyon kanalı Russia Today hakkında soruşturma başlattığını açıklamıştı. Soruşturma, kanalda yayınlanan bir röportajda asılsız bilgilerin aktarılması nedeniyle başlatılmıştı. Söz konusu röportajda İngiliz Cuadrilla şirketinin nükleer atıkları Afrika kıyılarında boşalttığı iddia edilmişti.

Bilindiği gibi Avrupa Parlamentosu Dış İlişkiler Komitesi'nin 11 Ekim Pazartesi günü kabul ettiği kararında Rus hükümetinin Avrupa değerlerini yok etmeyi hedefleyen bir propaganda yürüttüğü kaydedildi. Kremlin'in Avrupa Birliği'ndeki tek tek gazetecileri ve siyasetçileri hedef aldığı belirtilirken, kararda şu ifadelere yer verildi: "Rus hükümeti demokratik değerlere saldırmak, Avrupa'yı bölmek, Rusya'da destek toplamak ve Avrupa Birliği'nin doğu komşularının başarısız devletler olduğu intibasını uyandırmak için çeşitli düşünce kuruluşları, (Russia Today gibi) çok dilli televizyon kanalları, sözde haber ajansları, sosyal medya ve internet trolleri gibi geniş bir araç yelpazesini saldırgan bir tarzda devreye soktu.”

QHA