КИЇВ (QHA) -

На сьогодні Україна перебуває практично у повній залежності від іноземних постачальників пального. Підтримка й розвиток електромобільної галузі дозволила б Україні позбутися енергозалежності, заощадити мільярди гривень на пальному, а також – змінити на краще екологічну ситуацію. Таку думку на прес-конференції «Українська ера електромобілів – чому варто використовувати електроенергію і забути про бензин?» висловили експерти.

Зокрема, Геннадій Кривошея, народний депутат України, співголова МДО «Депутатський контроль» переконаний, що розвиток електромобільної галузі дозволить практично повністю позбутися енергозалежності від країни-агресора, що нам сьогодні дуже потрібно, та сприятиме створенню нових робочих місць та  інвестицій у їх обслуговування. Також він навів для прикладу досвід інших країні, які вже використовують електромобілі не один рік. Наприклад, у Латвії держава відшкодовує покупцю електромобіля 2 тис. євро. У Данії реалізується державна програма, згідно з якою держава оплачує 50 % від вартості автомобіля тим покупцям, які використовуватимуть автомобіль у сфері послуг, зокрема службі таксі.

Як зазначає експерт, у першому читанні Верховна Рада заледве проголосувала за зміни до закону "Про Митний тариф України" щодо скасування ввізного мита на електромобілі. Завдяки цим змінам знизиться податкове і митне навантаження на ввезення в Україну електромобілів, що, своєю чергою, обумовить зниження  вартості таких авто до вартості бензинових автівок. А це свідчить про те, що, швидше за все, прийняти законопроект остаточно і ввести в дію відповідний закон буде складно.

- Те, що за законопроект проголосували у першому читанні, це нічого не означає. Це ще не повний закон, він ще не працює. Нафто-газова мафія лобіює неприйняття даного законопроекту, - вважає правозахисник, експерт міжнародного фонду «Скорочення ризиків»(Risk Reduction Foundation) Максим Гончаренко. На його думку, Україна має перед Європейським Союзом екологічні зобов’язання, які не виконує, а такий закон дозволив би зменшити забрудненість повітря у рази.

Голова Правління ГО «Асоціація учасників ринку електромобілів» Арсеній Абдураїмов зазначив, що цей законопроект дасть можливість розвинути ринок, створити гарні умови для виробництва електромобілів у нашій країні.

- За сприятливого розвитку ця галузь може стати бюджетоутворювальною і підняти зростання ВВП понад 2% на рік протягом наступних 20 років, -  говорить Абдураїмов.

Експерти вважають, що без акцизного збору та оподаткування електромобілі стануть доступними для середнього класу. Вони навели приклад економії для власника електромобіля в Україні. Для порівняння: власник звичайного автомобіля витрачає у середньому 200 грн на 100 км, а власник електромобіля – 8-12 грн. Це величезна економія. Таким чином, можна перевести і громадський транспорт, і автопарки адміністрацій та державних установ на електромобілі, що дозволить вивільнити мільярди гривень.

Також по завершенні прес-конференції відбулася презентація нової моделі електромобіля біля приміщення Українського дому. Бажаючі мали можливість оглянути сучасні автомобілі з електродвигуном, побувати у салоні та особисто оцінити їх зручність. 

 

 

QHA