СІМФЕРОПОЛЬ / АК'СМЕДЖИТ (QHA) -

У листопаді минулого року всі електрички, які здійснювали рух на території півострова, були переведені на тягу тепловоза, що означає використання замість електрики дизельного палива. Причиною такого заходу стало відключення півострова від електропостачання з України.

Тоді виконуючий обов'язки начальника управління з пасажирських перевезень ФДУП «Кримська залізниця» (КЖД) Михайло Куликов визнав, що це економічно невигідно, але при цьому запевнив, що дана міра є тимчасовою.

Однак за півроку змін у роботі Кримської залізниці не відбулося, оскільки проблема з електрикою на півострові, незважаючи на заяви влади, так і не вирішилася. І сьогодні на шляхах можна побачити тепловози, що тягнуть состав від станції до станції.

З 26 лютого 2016 року змінився графік руху приміських поїздів. Кількість курсуючого залізничного транспорту скоротилася вдвічі. Так, згідно з розкладом, опублікованим на сайті КЖД, в день з Солоного Озера і Джанкоя до Сімферополя вирушають лише п'ять поїздів, причому з досить великим часовим інтервалом. Вони прибувають до кримської столиці о 7:30, 8:55, 13:10, 17:20 і 22:45. Раніше їхня кількість сягала дев'яти.

Варто зазначити, що цим напрямком завжди користувалася велика кількість пасажирів. Тепер люди змушені добиратися на навчання чи роботу автобусами або власним автомобілем.

Із Сімферополя до Севастополя на сьогодні курсують три поїзди, а в Євпаторію з кримської столиці і назад можна дістатися лише на двох потягах — вранці і ввечері.

Крім того, через перехід на тепловози збільшилася і час перебування в дорозі. Наприклад, раніше електропоїзд зі станції Елеваторна (40 км від Сімферополя. — ред.) йшов до столиці в середньому годину, сьогодні ж дорога займає біля півтора години. До Севастополя пасажир їхатиме дві з половиною години, стільки ж  до Євпаторії.

Якщо раніше приміські електропоїзди складалися з 6-10 вагонів, то сьогодні ходять потяги з 5-6 вагонів, відповідно зменшилася кількість пасажирських місць.

 Це просто повернення у кам'яний вік. Коли у світі все давно електрифіковано, люди переходять на альтернативні джерела енергії, запускаються безпілотні доставки  Крим повертається до тепловозів,  говорить один з кримських пасажирів Олексій.

За даними «Укрзалізниці», станом на 31 березня 2014 року в Криму перебувало 885 вагонів (684 вагона парку «Укрзалізниці» і 201 вагон держпідприємств компанії). Зараз там залишилося 637 вагонів, з яких 515  неробочі.

Нагадаємо, в Криму був введений режим надзвичайної ситуації після того, як усі населені пункти півострова в ніч 22 листопада 2015 року залишилися без світла. Поставки електроенергії припинилися по всіх чотирьох лініях електропередачі, що йде з території України, через підрив опор.

Зараз Крим забезпечується за рахунок власної генерації, генераторних установок з Росії і по енергомісту з Кубані. На лінії відбуваються часті аварії, на півострові діють графіки відключення електрики.

ФОТО: QHA

QHA