КИЇВ (QHA) -

Сьогоднішній огляд прем'єр останнього місяця осені по-своєму унікальний. Актуальність нев'янучої класики отримала неповторне прочитання у грі акторів, вокальних і танцювальних номерах, які по-особливому передають ті осінні смуток і ностальгію, які важко виразити словами.

Men In Motion

(27 листопада, Національна опера України)

Неговіркі чоловіки віддадуться під владу всепоглинаючій енергії танцю і не тільки подарують глядачам дивовижну енергетику руху, а й дозволять доторкнутися до мистецтва, якому аплодували пери Великобританії і перші люди Сполучених штатів Америки.

Проект Men In Motion розкриває роль чоловіка у розвитку танцю з початку минулого століття до наших днів.

Ідея створення проекту належить прем'єру Королівського театру Великобританії Івану Путрову, а рішення її реалізувати прийшло після успіху спільної роботи з легендарними Pet Shop Boys, які написали музику для сучасної постановки Івана за казкою Андерсена The Most Incredible Thing.

Проект створений на честь великих танцівників: Ніжинського, Нуреєва, Баришнікова, Васильєва, Дауелл. Прем'єра відбулася у знаменитому лондонському театрі Sadler's Wells. Постановка мала приголомшливий успіх у Великобританії та інших країнах світу.

Іван Путров:

— Після прем'єри проекту у Великобританії я мріяв привезти Men in Motion до рідного Києва. У цьому проекті танцюють зірки світового рівня, включаючи прем'єрів Королівського театру (Ковент Гарден, Лондон). Я неймовірно радий, що у мене буде можливість розділити сцену Національної опери України з моїми колегами. Моя мрія стала реальністю!

Хромая балерина

(12 листопада, Будинок актора)

У виставі в кенасі — молитовному будинку караїмів на Ярославовому валу (Будинку актора), авторство якого приписують знаменитому архітектору Городецькому киплять майже джульєтівські пристрасті.

...Він — колишній військовий, який пройшов війну і службу у спецназі, який вирішив докорінно змінити своє життя. Вона дочка відомого політика, в недалекому минулому обдарована балерина, якій все пророкували світову славу поки одного разу танець витонченого лебедя несподівано не урвався... Сьогодні вона каліка, що кульгає, спираючись на інкрустований рубінами і діамантами ціпок. Вона просить про допомогу. Вона мріє про звільнення зі свого персонального пекла. У неї є гроші. І все, що треба зробити «прибрати Ту, яка вкрала її життя»...

Але Він не хоче більше вбивати. А Вона не бачить іншого виходу. Вони зависли перед стрибком у вічність, як відображення одне одного, на яке неможливо дивитися, але немає сил відірвати погляд.

Маріца

(11 листопада, Київський національний академічний театр оперети)

Класичний хепі-енд в обрамленні чардашу, циган і тонкого угорського гумору. Символічний любовний трикутник знову оживає на сцені столичної оперети!

Прем'єри «найбільш угорської» оперети Кальмана «Маріца» вдячний київський глядач очікує кожен новий театральний сезон. Секрет цього твору полягає в тому, що він включає потужні сольні номери з національним колоритом, дуети, що беруть за душу, та запальний чардаш.

Класична оперета угорського Майстра представляє всю палітру опереткових типажів. Від шляхетного героя до характерного і від примхливої героїні до романтичного образу дівчини-субретки. Навчена досвідом дама, дотепний граф, а також діти, хор і невід'ємні національні танці.

Історії кохання, які розповідає Кальман, показують всю красу людських стосунків. Як і в багатьох попередніх і наступних його оперетах, в основі сюжету лежить соціальна нерівність головних героїв, які хочуть бути разом, але вважають, що це неможливо.

Зазначимо, що «Маріцу» ставили на різних сценах світу. Вона багато разів виконувалася на сценах Австрії та Угорщини, де ця оперета користується особливою любов'ю. В Україні «Маріца» в різних інтерпретаціях та з різними перекладами із незмінним успіхом йде з початку 20-х років минулого століття. В цей же час оперета була перекладена англійською і демонструвалася в Нью-Йорку і Лондоні.

Прем'єра «Графині Маріци» у Національній опереті порадує столичного глядача не тільки чудовою музикою Імре Кальмана та майстерним акторським виконанням, а й несподіваними режисерськими ходами.

Піаніст

(9 листопада, Київський академічний молодий театр)

Набоківське прочитання кохання на межі фолу очікує глядачів «Піаніста» у Молодому театрі.

Сучасна Лоліта і невдаха-піаніст.

Сюжет актуальний.

Постановка смілива.

Актори не грають, а горять на сцені. Поліна Снісаренко дуже переконлива у своїй ролі, а Олексій Нагрудний в образі невдахи налаштувальника дійсно справляє враження людини, через якого школярка може втратити голову.

Крила. Вечір з Богданом

(27 листопада, Національний академічний драматичний театр ім. Франка)

Великий режисер і актор Богдан Ступка пішов від нас так швидко, що багато хто не встиг із ним попрощатися. Театр Франка в кінці листопада дасть нам можливість ще раз доторкнутися до творчої спадщини метра.

Понад півстоліття ім'я Богдана Ступки було знаковим для української національної культури. Більшість ролей, зіграні актором у театрі і кіно, увійшли в літопис сценічного та кіномистецтва України. Кожен створений ним образ був просякнутий граничним психологізмом, вишуканим смаком і високою духовністю.

Вечір, який представляють франківці, дасть змогу глядачам поринути у святая святих творчої лабораторії Майстра, доторкнутися до витоків його мистецтва, через театральну метафору ще раз згадати шлях його становлення і зустрітися зі створеними ним персонажами, які і сьогодні продовжують жити на кіно- і телеекранах.

Головними виконавцями-оповідачами стануть нащадки художника: син Остап Ступка та онук Дмитро Ступка.

Для повноти враження та ефекту присутності Майстра творчою групою, яка працює над постановкою вечора, крім всіх можливих сценічних засобів виразності будуть використані сучасні мультимедійні технології.

Едуард Солодовник

QHA