КИЇВ (QHA) - -

Сьогодні шкільна програма в Криму унеможливлює для кримчан прямий вступ до українських вишів через ЗНО. У кримських школах повністю відсутні предмети україномовного циклу. І тому кримські студенти не можуть вступати через ЗНО.

— Покоління, яке навчалося раніше, воно добре знало українську школу і вивчало українські предмети. А ось нове покоління за останні два роки не отримало потрібних знань. І Україна ввела низку нововведень, що дозволяє через онлайн-курси вивчати українські предмети. Навіть здавши іспити, вони (абітурієнти, — ред.) мають можливість доучувати якісь предмети, і потім протягом року або півроку здавати іспити, що допомагає наздогнати своїх товаришів, — розповів кореспонденту QHA ректор ТНУ Володимир Казарін.

На його думку, українська освітня програма прагне стати європейською, інтегруючись за їх стандартами, і надає великої уваги вивченню мов. І це не тільки англійська, але й інші мови, зокрема, східноєвропейські (чеська, польська, словацька, болгарська).

— У нас російська мова все одно одна із вживаних і одночасно нею розмовляють патріоти України. І їх ніхто не відокремлює від України. У результаті у нас слов'янознавча підготовка в школі на 2-3 порядки вище, ніж у російській школі. І Україна справді є центром слов'янознавства в сучасній Європі, — зазначив Володимир Казарін.

Також він додав, що українська шкільна програма орієнтована на інтеграційні знання і розуміння інших культур, дозволяє розширювати кругозір дітей. У нас велике місце займають стажування, і не тільки всередині країни, для того, щоб школярі більше знали про свій край і обмінювалися знаннями. Крім того, українські школи впроваджують програми з обміну для школярів Європи.

— У результаті, українські абітурієнти до випускного класу підходять з набагато більш широким кругозором, і з відкритим розумінням світу. Вони знаходять з цим світом спільну мову, і у них немає цієї внутрішньої агресії, де «все навколо винуваті, одні ми хороші», як любить розповідати Росія, яку ніхто не любить, як вони вважають, — резюмував ректор.

Володимир Казарін додав, що проблема російських шкіл полягає в тому, що замість звичайних навчальних предметів, діти вивчають Закон Божий, військову підготовку і слухають уроки з патріотизму. Що в цілому негативно позначається на загальній підготовці школярів, яким урізаються головні дисципліни на користь другорядних.

— Це єдиний голос, єдиний крик про допомогу, який лунає з боку школярів, які навчаються в так званій російській школі в Криму. Але якщо подивитися російський інтернет-простір, то там і батьки дітей, і вчені б'ють на сполох, що ввівши нові трансформації в російську школу, туди включили для обов'язкового вивчення закон Божий і нову російську мораль і етику. Туди ж входить вишкіл і вводяться уроки патріотизму. Міністерство оборони створює армійські центри, де готують дітей. Це призводить до того, що в школах зменшують вивчення іноземних мов і загальної шкільної програми. Тому що спеціальні предмети нікуди вставляти, так як більше потрібно вчитися батьківщину любити, ніж вивчати математику або хімію. І це все йде до перекосів у шкільній освіті РФ, — підкреслив ректор ТНУ Володимир Казарін.

ФОТО: інтернет

QHA