На п'ятничній прес-конференції в інформаційному агентстві «Главком» міністр інфраструктури Володимир Омелян розповів власну версію подій навколо переговорного процесу з Ryanair
— Я вважаю, що було некоректно коментувати договір з Ryanair до повного закінчення переговорів. Він був конфіденційним, проте цей ключовий принцип був порушений. Мінінфраструктури відновило політичні переговори з авіаперевізником (розпочаті 2011 року, — ред.) у березні 2017 року, коли на прес-конференції оголосили, що мова йде про авіакомпанію. До цього жоден чиновник нашого відомства не говорив про це, — наголосив Володимир Омелян.
На думку міністра, саме такий непрофесійний підхід не дав сторонам залагодити всі наявні питання.
— Крім того, аеропорт «Бориспіль» від початку під впливом національного перевізника фактично блокував переговори з компанією Ryanair. Менеджмент аеропорту не бажав конкуренції і розвитку ринку і прагнув зберегти своє монопольне становище, — стверджує Омелян.
Міністр також зазначив, що на сьогодні керівництво аеропорту «Бориспіль», «за дивним збігом обставин», представлене колишніми вихідцями з компаній «МАУ» та «Аеросвіт», які самостійно «малюють» збитки, доходи і визначають, що їм вигідно. На його думку, державу обманюють, а з кишень українських платників податків витягають гроші, за рахунок яких фактично дотуються перевезення однієї компанії.
— Ми сконцентрувалися на лоукості з однієї причини: для забезпечення українців і громадян країн ЄС дешевими авіаквитками. Нагадаю, за перші дні безвізу його можливостями відвідати країни ЄС скористалися сто тисяч українських громадян, лише 30% яких скористалися для подорожей авіаційним транспортом, — зазначив він.
За словами Омеляна, нашим співгромадянам, які отримують найменшу в ЄС зарплату, доводиться платити за авіаквиток найвищу в Європі ціну.
Тому залучення лоукостів є прекрасним виходом для українців і євротуристів.
— Сподіваюся, що за підтримки президента і прем'єр-міністра України переговори з Ryanair найближчим часом все-таки будуть проведені і завершені на вигідних для України умовах, — наголосив Омелян.
Нагадаємо, як уже повідомляло QHA, 10 липня ірландська авіакомпанія Ryanair скасувала свій вихід на український ринок і пообіцяла повернути гроші пасажирам за вже придбані квитки на анульовані рейси.
Авіакомпанія не досягла згоди з аеропортом «Бориспіль», від чого «бумерангом» постраждав і Львів. Адже провідна європейська авіакомпанія Ryanair, за словами її комерційного директор Девіда О'Брайана, ще зовсім нещодавно мала плани найближчої осені організувати сім нових маршрутів зі Львова: в Берлін, Будапешт, Ейндховен, Краків, Лондон, Мюнхен, Меммінген і Вроцлав. У компанії розраховували, що потік на рейсах Ryanair в аеропортах Києва та Львова складе 510 тисяч пасажирів щороку.
Едуард Солодовник
QHA